Terlepas entri yang lain? Jom baca entri ini..

Sunday, February 17, 2013

Cabut gigi?? Perkara yang paling ngeri!!

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ
السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ

521643_527466967284536_2085424988_n_large

Hari rabu ari tu (13.2.2013) eiqa pergi cabut gigi.. tapi bukan cabut biasa..huhu
huh.. last eiqa cabut gigi adalah masa eiqa darjah 2. maksudnya dah 12 tahun tak cabut.. errrr..
masa tunggu giliran, punyalah takut.. tapi muka konon konon relax je la..haha orang kata,
cabut gigi adalah salah satu pengalaman yang ngeri..
nak je eiqa cakap kat doktor, "doktor, boleh tak bagi saya ubat pengsan?" hehe

mula-mula masuk bilik tu, nampak la nurse sediakan jarum suntikan ubat kebas.. wow punyalah panjang.. ehemm..nurse, takde yang panjang lagi ke?? perkara yang paling sakit adalah sebelum dan selepas cabut gigi.. sebelum tu, kene suntik ubat kebas.. kalau gigi atas lagilah sakit!! sebab gusi kita dekat dengan tulang..  betul tak?? kebetulan!! eiqa kene cabut gigi atas dan bawah!!

Tumblr_mcguhclw2o1rofblto1_500_large

lepas mulut dah kebas, doktor mulakan operasi mengorek harta karun..haha..
dia korek-korek gigi eiqa sampaikan berbunyi kreuk kreuk kreuk..
masa inilah saat yang ngeri walaupun tak rasa sakit..
masa tu eiqa bayangkan doktor tu nak patah-patahkan tulang muka eiqa nie..
lebih-lebih lagi bila tengok muka doktor yang bersungguh-sungguh mengorek harta karun..
sebab tu eiqa tutup mata je..haha.. 

tapi sekejap je dan gigi berjaya dikeluarkan.. ubat kebas tu bertahan selama beberapa jam je.. bila abis je kesan ubat tu terus kepala macam nak tercabut.. bila nak baring, rasa macam nak cabut kepala dan letak kat sebelah..untung lah kalau boleh buat macam tu..

Doktor kata, orang selalu anggap cabut gigi ni perkara yang paling ngeri.. sebab kita sedar dan tengok apa yang doktor lakukan.. tapi sebenarnya biasa je dan sakit tu normal lah.. (tp bagi eiqa, memang ngeri sebab kali pertama selepas 12 tahun berlalu..hehe)
so korang ada yang nak cabut gigi tak??

XOXO,
eiqaazra♥
Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...



Copyright © 2012 and Designed by Eiqa Azra