Terlepas entri yang lain? Jom baca entri ini..

Friday, October 21, 2011

tanggungjawab suami....



huh.. tanggungjawab lelaki bknnye senang..
bkn sekadar nikah,
kerje n bg nafkah...

kalo ckp pasal nikah,
disini la tanggungjawab nya bermula..
so, suami kenela ambil serius perkara ni...



‎" Aku terima nikahnya dengan si dia binti si ayah dia
dengan mas kahwinnya RM..."

Bunyi macam senang bukan???
Nah ini erti yang lebih besarnya....

"Aku tanggung dosa-dosa si dia dari ibu bapanya,apa saja dosa dia buat, 

dari dedah aurat hingga ke tinggalnya solat, 
aku tanggung dan bukan lagi ibu bapanya tanggung, 
dan aku tanggung semua dosa bakal anak-anak aku. 
Kalau gagal, maka aku fasik, dayus dan aku rela masuk neraka 
dan malaikat Zabaniyah melibas ku hingga pecah badan aku"

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...



Copyright © 2012 and Designed by Eiqa Azra