Terlepas entri yang lain? Jom baca entri ini..

Saturday, January 7, 2012

Episod Akhir Nada Cinta....

eh dah habis ke cerita Nada Cinta??
haha.. belum la... Episod Nada Cinta ada beratus Episod tau..

Skarang baru je episod puluh-puluh..
sibuk je eiqa ni nak buat entri episod akhir pula.. hehe..
biarla.. ini blog eiqa.. suka hati la..hehe

Disebabkan ramai yang tengok cerita ini,
dan cerita nie yang sangat la panjang,
mesti korang nak tahu episod akhir cerita nada cinta.. kan??

sebelum tu, Nada Cinta ni bukan bermaksud cinta si nada, tapi bermaksud Nada dan Cinta iaitu kembar...
korang mesti tak tau kan??



Pelakon
Mikha Tambayong  sebagai Nada atau Cinta (Kembar Cinta)
Randy Pangalila sebagai Ricky
Donny Michael sebagai Alex (kekasih Rasty)
Dewi Sandra sebagai  Rina
Luna Maya  sebagai  Susan (ibu Martin)
Primus Yustisio sebagai Erwin (kawan Rina dan Faris, suami Nia)
Dicky Wahyudi sebagai Faris  (Suami Rina)
Olla Ramlan  sebagai Nia  (ibu Rasty dan isteri Erwin)
Michella Putri  sebagai Rasty Adik tiri Nada  (kekasih  Alex dan Anak Faris dan Nia)
Kieran Sidhu  sebagai Jerry
Aditya Firmansyah  sebagai Vito
Irene Justine  sebagai Flora
Ajun Prawira  sebagai Marvin
Fadly  sebagai dokter Alvin
Bayu Septi Virguna  sebagai Kak Arga
Louise Anastasia  sebagai Kak Rianti
Ricky Djauhari  sebagai Martin
Dewi Siska

Sinopsis akhir Nada Cinta

Nada Cinta ni ialah kisah tentang kembar yang bernama Nada dan Cinta, pelakon Mikha Tambayong melakonkan 2 watak serentak. Cinta dikatakan telah mati tetapi sebenarnya masih lagi hidup dan berada dalam (hilang ingatan). Cemana jadi camtu , nanti tengok lah ye.

Cinta dulu dikatakan telah meninggal dunia, tetapi ditukarkan jenazah dengan mayat orang lain, jadi Cinta tidak mati. (buat2 paham jela kalau tak paham hehe).

Dalam episod 2oo lebih nanti Cinta berpasangan dengan Marvin, Cinta akan dibantu oleh Marvin untuk memulihkan semula ingatannya. Nada pulak mengalami kemalangan teruk hingga koma, dan Cinta datang menyamar sebagai Nada. Nada koma sampai 5 tahun, kemudian Ricky pulak ke London selama 5 tahun, dia kena penjara sebab dianggap sebagai terrosist. (tak sah cerite Indon kalo takda koma hilang ingatan ni huhu)


Nada Ricky bertemu kembali dan lagu serta cinta sejati mereka mempertemukan cinta mereka semula..tudiaa!!!

Vito( lakonan Aditya Firmansyah) watak yang menyukai Nada dan selalu membantu Nada bila susah, dia pun ada menyimpan perasaan kat Nada, Ricky pulak macam duk memendam perasaan je dulu, tak meluahkan kepada Nada.Vito akhirnya tau Nada dan Ricky ada perasaan cinta, dia marah apabila Nada cuba menyatukan Ricky dengan Rasty. Baik kan Vito ni.


Namun begitu usah le peminat Ricky semua risau, Vito ni nanti akan  berkahwin dengan Flora lakonan Irene Justin..hehe.!!

Dekat dekat menghampiri episod last ni Rasty mula berbaik -baik dengan kakaknya Nada, dan Rasty pulak jadi kekasih kepada Alex, tak jadi le dia merampas Ricky dari Nada. 

 

Susan pula ada anak bernama Martin, tetapi anaknya Martin tak mau anggap Susan tu ibunya, mungkin Susan ni tak jaga dia kot. Walaupun Susan ni jahat sangat tetapi di akhir cerita dia akan berubah jadi baik atau insaf le.


Nada selalu disakiti dan dihalang oleh Nia yang jahat. Nia sampai episod last pun duk jadi jahat jugak. Erwin dan Nia akan bersama untuk menculik Rina.

Rasty ni rupanya anak Nia dan Erwin bukan anak Nia dan Faris..oh!! pening pening..apa2 pun layan je la nanti.

Semua berakhir dengan happy ending, pengarah menunjukkan gambar gambar semua pelakon pelakon dan rakan rakan Ricky berbahagia bersama pasangan masing2.

 

Ricky dan Nada pun berkahwin dan mereka ada anak kembar jugak..

cinta berkahwin dengan marvin..

 

rasty dan alex dah berkahwin dan dah ada anak.. dah besar anak-anak diorang ni..


 vito dan flora..

 

siska berkahwin dengan bagas...comel juga si siska nie.. 

kesimpulannya: cerita nie berakhir dengan Happy Ending!! wah...
 Sumber: http://nurizspace.com/2011/12/episod-akhir-nada-cinta-244-finale-nada-cinta.html
Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...



Copyright © 2012 and Designed by Eiqa Azra