Terlepas entri yang lain? Jom baca entri ini..

Friday, September 21, 2012

Ulang tahun hubungan kami ke 5 tahun.. (21 sept 2007)

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ
..Assalamualaikum..

 


  hari nie tanggal 21 september 2012 adalah Hari ulang tahun perkenalan Eiqa dan En. Azrie yang ke 5 tahun. Hubungan Eiqa dan En Azrie bermula masa tahun 2007. masa tu kitaorang dalam tingkatan 3 belum lagi ambil PMR..haha.. tapi alhamdulillah, hubungan kitaorang tak jejaskan exam yang agak besar pada tahun tu.. masing-masing pandai asingkan pelajaran dan hal peribadi..

Entri sebelum ni pon eiqa pernah cerita kan tentang kami. so kali nie rasanya tak payah lah nak cerita kan lagi. tapi tulang belakang hubungan kitaorang nie mestilah En Azrie sendiri.. sebab dia yang banyak pertahankan hubungan kami.. kalau eiqa biasalah, suka ikut perasaan kan. hehe..

En Azrie cakap, dalam perhubungan ada 3K yang penting iaitu Kejujuran, Keikhlasan, dan Kesetiaan. benda nie betul tau.. tapi yang lain -lain tu penting juga cuma 3K ni yang utama.. Kalau korang pegang 3K nie, insyaallah hubungan korang akan bertahan lama..

Selama 5 tahun nie, macam-macam dugaan dan cabaran dalam hubungan kitorang. biasalah adat orang bercinta. kadang-kadang redup kadang-kadang ribut.haha.. bagi eiqa, En Azrie adalah kekasih, kawan dan abang.. dalam bercinta kesabaran amat penting ye..

Dalam bercinta kita kena tetapkan niat kenapa kita bercinta? mestilah untuk berkahwin.. kalau takde niat macam tu, buat apa nak bercinta dan buang masa.. bagi pandangan sesetengah orang, bercinta nie banyak negatif dari positif.. bagi eiqa, bila kita set minda dengan perkara positif, so perkara positif akan berlaku.. Jangan lah sesekali kita dekati perkara yang negatif tu..dengan nie hubungan akan kekal. yang paling penting, masa bercinta jangan ketepikan-Nya (ALLAH S.W.T) serta keluarga sendiri..ye la banyak remaja bila bercinta, ketepikan semua hal.. jangan sesekali macam tu ye.. nanti banyak pula kes yang x elok berlaku.


Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...



Copyright © 2012 and Designed by Eiqa Azra