Terlepas entri yang lain? Jom baca entri ini..

Friday, December 9, 2011

Adakah penipu akan kekal sebagai penipu untuk selama-lamanya??

Assalamualikum...

boleh tolong eiqa?? eiqa nak tanya korang semua nie..
betul ke orang yang menipu akan kekal sebagai penipu untuk selama-lamanya??

maksud menipu yang eiqa cakapkan nie, menipu jenis yang ringan
tak melibatkan nyawa, duit, harta, dan sewaktu dengan nya..


:35: Pendapat eiqa :35:

:72: kalo orang yang kita kenal menipu, mungkin ada sebab tertentu..
kemungkinan untuk kebaikan orang yang ditipu.. (ala.. mcm tipu sunat)
(menipu tak sama dengan menganiayai tau)

:72: bila orang yang pernah menipu tu tak tipu, tapi dituduh penipu, orang
tu mungkin akan mengulangi perbuatan nya lagi.. (tak semua manusia sama ye)

:72: lebih-lebih lagi orang yang korang sayang tuduh korang penipu.. mesti korang
rasa macam dah tak sanggup nak duduk kat dunia nie lagi kan..
rasa macam diri dah tak berguna lagi..

:72: tak salah kalo nak syak orang tu penipu. tapi kalo nak tuduh tunggu la
sampai jumpa bukti.. jangan nak tuduh melulu je..

:72: fakta: rata-rata semua manusia pernah menipu walaupon sekecil kuman..
( 12thn ke atas )

:72: so, jangan la anggap orang yang menipu tu sentiasa akan menipu..
diorang pon manusia juga..

:72: Pada pendapat korang, korang maafkan atau tak, orang yang menipu korang?


Diatas ni pendapat eiqa.. kalo eiqa salah, tolong bagitau eiqa ye.. eiqa akan perbetulkan kesilapan eiqa.. harap maaf jika entri eiqa nie menyinggung perasaan.. seperti yang eiqa katakan, eiqa hanya manusia biasa...
Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...



Copyright © 2012 and Designed by Eiqa Azra